riant

riant

riant

riant

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز


بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

هوش هیجانی
هوش معنوی
شخصیت دانشجویان
علوم تربیتی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 358 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73

چکیده:

مقدمه : امروزه در بین متخصصان علوم رفتاری ما شاهد علاقه فزاینده ای نسبت به موضوعات معنوی و ارتباط آن با سایر مولفه های روان شناختی می باشیم. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان بوده است.

روش کار: جامعه آماری شامل 100 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز می باشد که به صورت خوشه ای تصادفی برگزیده شده اند و ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت، پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 19 استفاده شد.

نتایج : نتایج حاصل نشان داد که میان مهارت های درون فردی (از متغیرهای هوش هیجانی) با برون گردی (از متغیرهای شخصیت)، خلق عمومی (از متغیرهای هوش هیجانی) با پایداری هیجانی (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همچنین بین تفکر انتقادی (از متغیرهای هوش معنوی) با برون گردی(از متغیرهای شخصیت) و آگاهی (از متغیرهای هوش معنوی) با گشودگی به تجربه (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.

نتیجه گیری : میان برخی از مولفه های هوش هیجانی و هوش معنوی و برخی از ویژگی های شخصیت رابطه چندگانه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : هوش هیجانی، هوش معنوی، شخصیت دانشجویان.

چکیده:

مقدمه : امروزه در بین متخصصان علوم رفتاری ما شاهد علاقه فزاینده ای نسبت به موضوعات معنوی و ارتباط آن با سایر مولفه های روان شناختی می باشیم. هدف از  پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان بوده است.

روش کار: جامعه آماری شامل 100 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز می باشد که به صورت خوشه ای تصادفی برگزیده شده اند و ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت، پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 199 استفاده شد.

نتایج : نتایج حاصل نشان داد که میان مهارت های درون فردی (از متغیرهای هوش هیجانی) با برون گردی (از متغیرهای شخصیت)، خلق عمومی (از متغیرهای هوش هیجانی) با پایداری هیجانی (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.055 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همچنین بین تفکر انتقادی (از متغیرهای هوش معنوی) با برون گردی(از متغیرهای شخصیت) و آگاهی (از متغیرهای هوش معنوی) با گشودگی به تجربه (از متغیرهای شخصیت) در سطح P<0.05 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.

نتیجه گیری : میان برخی از مولفه های هوش هیجانی و هوش معنوی و برخی از ویژگی های شخصیت رابطه چندگانه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : هوش هیجانی، هوش معنوی، شخصیت دانشجویان.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                         صفحه

چکیده ............................................................................................................................................................1

فصل اول: کلیات تحقیق ............................................................................................................................2

1-1 مقدمه : .................................................................................................................................................3

2-1 بیان مسئله : ........................................................................................................................................4

3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق : ...............................................................................................................7

4- 1 اهداف تحقیق : .................................................................................................................................8

4-1-1 هدف کلی : ....................................................................................................................................8

4-2-1 اهداف فرعی : ...............................................................................................................................8

5-1 سؤالات تحقیق : ...............................................................................................................................8

6-1 فرضیه‌ها : ...........................................................................................................................................8

6-1-1 فرضیه اصلی : ...............................................................................................................................9

6-2-1 فرضیه فرعی : ...............................................................................................................................9

7-1 متغیرهای تحقیق : ...........................................................................................................................9

8-1 تعاریف نظری : ...................................................................................................................................9

9-1 تعاریف عملیاتی : ..............................................................................................................................10

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق .......................................................................................................11

1-2 تعریف هوش : ..................................................................................................................................12

2-2 مفهوم معنویت : ..............................................................................................................................13

1-2-2 هوش معنوی و مؤلفه های آن : .............................................................................................13

1-3-2 تاریخچة هوش هیجانی : .........................................................................................................15

2-3-2 تعریف و پیشینه هوش هیجانی : ..........................................................................................15

3-3-2 تعریف هوش و انواع آن از نظر گاردنر: .................................................................................17

4-3-2 هوش هیجان و مؤلفه های آن :..........................................................................................18

فصل سوم: روش تحقیق : ............................................................................................................24

1-3 روش تحقیق : .....................................................................................................................25

2-3 گردآوری اطلاعات : ...............................................................................................................25

1-2-3 پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i) : ........................................................................25

1-1-2-3 پایایی آزمون از طریق محاسبه آلفای کرونباخ : ...........................................................25

2-1-2-3 روایی : ..........................................................................................................25

3-1-2-3 روش اجراء نمره گذاری (EQ-i) : ...................................................................................26

2-2-3 پرسشنامه پنچ عاملی شخصی (BFI): ................................................................................30

3-2-3 ابزار دیگر پژوهش شامل پرسشنامه هوش معنوی است: ...............................................31

1-3-2-3 روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها : .........................................................................31

3-3 جامعه و نمونه آماری پژوهش : ..............................................................................................32

فصل چهارم: نتایج ...................................................................................................................33

1-4 نتایج تحقیق : ..................................................................................................................34

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری .................................................................................................44

1-5  بحث و نتیجه گیری : .........................................................................................................45

2-5 پیشنهادات : ...................................................................................................................49

منابع : ................................................................................................................................50

دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان


مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 25

2-1-  پژوهش ‏های داخلی... 25

2-2- پژوهش‏ های خارجی... 31

2-3- جمع­ بندی پیشینه پژوهش..... 49

مقدمه. 54

3-1- نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز. 54

3-1-1- مفاهیم نظریه یادگیری اجتماعی.. 57

3-1-1-1- پیوند افتراقی.. 57

3-1-1-1-1- ارتباط بین پیوند افتراقی و دیگر نظریه ­ها 58

3-1-1-2- تعاریف... 58

3-1-1-2- 1- ارتباط بین تعاریف و دیگر نظریه ­ها 60

3-1-1-3- تقویت افتراقی.. 61

3-1-1-3-1- ارتباط بین تقویت افتراقی و دیگر نظریه ­ها 62

3-1-1-4- تقلید. 63

3-1-1-4-1- ارتباط بین تقلید و دیگر نظریه‌ها 64

3-1-2- فرایند نظریه یادگیری اجتماعی.. 64

3-1-3-تقلب/عدم صداقت علمی و یادگیری اجتماعی.. 66

3-2- نتیجه­ گیری... 67

3-3- فرضیه ­های تحقیق... 68

3-3-1- فرضیه اصلی.. 68

3-3-2- فرضیه­ های فرعی.. 68

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان


مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 235 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2مقدمه. 11

سلامت عمومی.. 11

2-2- تاریخچه موضوع. 12

1-2-2- تاریخچه مطالعه سلامت عمومی.. 12

رویکرد زیست شناختی به سلامت عمومی.. 13

رویکرد روانشناختی به سلامت عمومی.. 14

رویکرد جامعه شناختی به سلامت عمومی.. 15

رویکرد روانشناسی سلامت... 16

2-2-2- تاریخچه مطالعه حمایت اجتماعی.. 17

رویکردهای مطالعه حمایت اجتماعی.. 18

رویکرد شبکه های اجتماعی.. 18

رویکردهای روان شناختی.. 19

1-3-2- مفهوم سلامت... 22

2-3-2- ابعاد سلامت... 24

3-3-2- مولفه های تعیین کننده سلامت... 29

4-3-2- تعاریف حمایت اجتماعی.. 32

5-3-2- انواع حمایت اجتماعی.. 35

6-3-2- ابعاد حمایت اجتماعی.. 38

7-3-2- پویایی های حمایت اجتماعی.. 38

8-3-2- کارکردهای حمایت اجتماعی.. 39

9-3-2- عوامل موثر در بهره مندی از حمایت اجتماعی.. 40

10-3-2- منابع حمایت اجتماعی.. 41

11-3-2- حمایت اجتماعی و سلامت جسمانی.. 47

12-3-2- حمایت اجتماعی و سلامت روانی.. 48

4-2- مبانی نظری.. 49

1-1-4-2- نظریه های مربوط به سلامت عمومی.. 49

نظریه سیستم ها 49

رویکرد بوم شناختی.. 50

مفهوم تعادل حیاتی.. 52

2-1-4-2- رویکردهای مختلف روانشناسی و سلامت عمومی.. 53

2-4-2- نظریه های حمایت اجتماعی.. 54

1-2-4-2- تئوری های شکل گیری روابط.. 54

مدل فقدان. 60

فرضیه انباشت هویتی.. 61

هویت های نقش.... 61

مدل سپر و تاثیر کلی حمایت اجتماعی.. 62

مدل تاثیر مستقیم حمایت اجتماعی.. 63

مدل تاثیر غیرمستقیم یا فرضیه ضربه گیر. 64

مدل سلسله مراتب جبرانی.. 65

مدل تخصیص وظیفه. 65

مدل همچینی مناسب استرس و حمایت اجتماعی.. 66

مدل تخصیص کارکردی.. 68

مدل کمبود. 68

تئوری بانک حمایتی.. 69

تئوری کناره گیری از رابطه. 69

حلقه های درونی و بیرونی حمایت اجتماعی.. 70

تئوری انسجام اجتماعی.. 70

تئوری شبکه. 71

مدل حمایت اجتماعی ادراک شده 72

نظریه شبکه اجتماعی.. 74

نظریه ویس.... 78

نظریه مبادله اجتماعی.. 79

5-2- مروری بر پژوهش های انجام شده 80

1-5-2- پژوهش های انجام گرفته در ایران. 80

2-5-2- پژوهش های خارجی.. 87

6-2- چهارچوب نظری پژوهش 90

7-2- الگوی نظری پژوهش.... 92

8-2- سوال های پژوهش.... 93

9-2-  فرضیه های پژوهش.... 94

دانلود مبانی نظری و پیشینه حمایت اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان


مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه :...................................................................................................15

2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :.........................................................15

2- 2-1 مفهوم استرس :............................................................................15

2-2-2 مراحل ایجاد استرس و چگونگی تأثیر آن :...............................................16     

2-2-3 آسیب پذیری در مقابل استرس :..........................................................17       

2-2-4 استرس از دیدگاه نظریات :........................................................................18

2-2-5 مراحل پاسخ به استرس از دیدگاه هانس سلیه :.......................................19

    2-2-5-1 مرحله اول- اعلام خطر :...............................................................20

    2-2-5-2 مرحله دوم- مقاومت :...................................................................20

    2-2-5-3 مرحله سوم- فرسودگی :..............................................................20

         2-2-6 ارزیابی استرس، راهبردهای رویارویی و سازگاری روان شناختی :........20

             2-2-6-1 ارزیابی استرس :..............................................................22

                 2-2-6-1-1 ارزیابی اولیه :.............................................................22

                 2-2-6-1-2 ارزیابی ثانویه :...........................................................23

            2-2-6-2 رویارویی با تهدید :...................................................................24

       2-2-7 مقابله با استرس :............................................................................25

           2-2-7-1 مقابله ی مسأله محور :........................................................25

           2-2-7-2 مقابله ی هیجان محور :..........................................................25

      2-2-8 مهارت های مقابله با استرس در مدل جرابک :......................................26

         2-2-8-1 مهارت های معطوف به حل مسأله :...........................................27

         2-2-8-2 مهارت های هیجانی :..................................................................27

     2-2-9 راه های مقابله با استرس :...............................................................27

        2-2-9-1 مهارت های رفتاری :...............................................................28

            2-2-9-1-1  سلامتی و توانایی :.........................................................28

            2-2-9-1-2 تعامل های اجتماعی مثبت :...............................................29

            2-2-9-1-3 مدیریت زمان :.....................................................................29

            2-2-9-1-4 روش تنفسی :..................................................................29

        2-2-9-2 مهارت های شناختی :...............................................................30

            2-2-9-2-1 افکار مثبت :.......................................................................30

            2-2-9-2-2 توانایی حل مسأله :...........................................................30

            2-2-9-2-3 منبع کنترل :....................................................................30

            2-2-9-2-4  کمک حرفه ای :..................................................................31

       2-2-9-3 منابع اجتماع :...........................................................................31

           2-2-9-3-1 حمایت اجتماعی :..........................................................31

           2-2-9-3-2  امکانات مالی : ..................................................................31

      2-2-10 استرس و راهبردهای مقابله با آن :...................................................32

2-2-2 عملکرد تحصیلی :.................................................................................34

   2-2-2-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :..................................................................34

   2-2-2-2 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی :.................................................36

     2-2-2-2-1 عوامل فردی :.......................................................................36

     2-2-2-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :.............................................36

     2-2-2-2-3 عوامل آموزشگاهی :.............................................................36

     2-2-2-2-4 جنس :........................................................................36

  2-2-2-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :..................................................37

  2-2-2-4 عوامل مؤثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :....................................39

  2-2-2-5 عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان :..............................39    

2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :.....................................................................41

    2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور :.......................................41

    2-3-2 پژوهش های انجام شده در ایران :..................................................43

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل فشارزای روانی- اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان


مبانی نظری و پیشینه عوامل فشارزای روانی- اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه عوامل فشارزای روانی اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل فشارزای روانی- اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه عوامل فشارزای روانی اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مفهوم سلامت عمومی ..........................................................7

تعاریف سلامت عمومی ..........................................................8

 دیدگاه های مربوط به سلامت عمومی.................................9

دیدگاه اتکینسون و هیلگارد ....................................9

دیدگاه  فرانکل .............................................................10

دیدگاه آلپورت.................................................................11

دیدگاه آدلر.......................................................11

دیدگاه الیس...............................................................11

دیدگاه  فرام ...........................................................12

دیدگاه کارل هورنای...............................................12

دیدگاه  فروید ......................................................13

دیدگاه مازلو ..............................................................13

دیدگاه گلاسر ..........................................................13

مفهوم استرس  .........................................................14

تعریف استرس .....................................................................15

دیدگاه های مربوط به  استرس ...........................................15

دیدگاه زیست شناختی ..........................................16

دیدگاه روانی ـ اجتماعی....................................................18

استرس و شخصیت.................................................................19

استرس و بیماریهای جسمی....................................................20

استرس و سیستم ایمنی بدن ....................................22

استرس و فرایندهای فکری ............................................23

عوامل فشارزای دانشجویی ...........................................24

تغییر در سبک زندگی.................................................24

ازدحام و شلوغی.............................................................25

امتحانات........................................................................26

نمرات ...........................................................................27

فشردگی دوره های تحصیلی................................................28

رقابت  .............................................................................28

کمروئی.....................................................29

مشکلات مالی، حمایت والدین ..........................................30

یافتن دوست جدید...........................................................30

سنجش فشارزاهای روانی ـ اجتماعی...........................31

پیشینه تحقیق .......................................................32

پژوهشهای انجام شده در خارج کشور....................................32

پژوهشهای انجام شده در داخل کشور.............................35

دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل فشارزای روانی- اجتماعی و سلامت عمومی دانشجویان